Seniorski odsek-deluje v okviru vodniškega odseka - Galerija
Iz Izole do Lucije po parencani
IZ IZOLE DO LUCIJE PO PARENZANI
14.4.2022
Tokrat smo se podali na pot iz Jagodja pri Izoli, preko Strunjana po Parenzani oziroma Porečanki, ki je poslovenjeno italijansko ime poti, vse do Lucije. Izolo in njeno marino smo občudovali le iz višine.
Parenzana oziroma Porečanka je nekdanja trasa železniške proge, ki je med letoma 1902 in 1935 potekala med Trstom in Porečem. V zadnjih letih so traso uredili, razsvetlili predore in namestili informacijske table z označbami trase ter jo predali v uporabo vsem, ki se želijo po njej zapeljati ali sprehoditi, zato se imenuje tudi Pot zdravja in prijateljstva.
Pot nas je vodila mimo Jagodja skozi predor Šalet v Strunjan, iz Strunjana skozi predor Valeta pod hribom Lucan, vse do Lucije in Sečovelj.
Vseskozi so nas spremljali lepo obdelani in negovani vinogradi, oljčni nasadi, cvetoče sadno drevje in enkratni razgledi na slovensko obalo.
Ob prečudovitem razgledu na krajinski park Sečoveljske soline, smo v Seči obiskali Formo Vivo – zbirko kamnitih skulptur in obenem uživali tudi v prečudovitem razgledu na Portorož. Forma Viva se nahaja na prostem v parku polotoka Seča pri Portorožu. Zbirka je nastala v okviru mednarodnih srečanj kiparjev.
Pisni viri omenjajo, da so Sečoveljske soline stare več kot sedemsto let, nekateri avtorji pa prisegajo, da so znatno starejše. Nekoč so bile soline v Slovenski Istri povsod ob morski obali, danes pa so ohranjene le še pri Sečovljah in v Strunjanu in pridobivajo sol na tradicionalen način.
Po trinajst kilometrski poti smo pohod zaključili s kosilom v gostišču Boem na Belem Križu.
Zanimivost o potovanju po Parenzani (po Wikipediji):
Zaradi številnih ovinkov in vzponov je bila povprečna hitrost vožnje zgolj 25 km/h, tako je celotno potovanje med Trstom in Porečem skupaj z vsemi postanki trajalo okoli 7 ur. Počasna vožnja je potnikom omogočila, da so lahko vmes skočili z vlaka, da so si odtrgali kašen sadež iz sadovnjakov ob progi ali odtočili (v vagonih namreč ni bilo sanitarij). To so izkoriščali tudi mnogi »slepi potniki«, ki si niso mogli privoščiti ne ravno poceni vozovnic, da so se izognili kontrolam. Včasih je na najbolj strmih odsekihlokomotiva»omagala« in so potniki morali izstopiti ter vlak poriniti. Včasih se je vlak ustavil tudi zato, ker so otroci tračnice premazali s figami in jih je bilo treba pred nadaljevanjem poti očistiti.
Tekst: IVICA VIDMAR
Foto: DANILO CEJ