PD Pošte in Telekoma Ljubljana

Ruska kapelica
Ajdovska deklica
Dom je ODPRT

16. PONOVOLETNO JAMARSKO SREČANJE V JAMI MAČKOVICI Laze pri Planini, 24. januar 2010

16. PONOVOLETNO JAMARSKO SREČANJE

V JAMI MAČKOVICI

Laze pri Planini, 24. januar 2010

Pred časom sem se vprašala, zakaj je tako težko pisati o tradicionalnih ponovoletnih jamarskih srečanjih v jami Mačkovici, v Lazah pri Planini. Marsikdo bo odgovoril: ker je vedno eno in isto. Pa temu ni tako, saj so občutki naših planincev, ko se spustijo v podzemni svet, vsakič drugačni. Tiho in brez naglice se drug za drugim spuščajo v jamo, z vsem spoštovanjem do naravnih lepot, ki so v jami nastajale tisoče let. Seveda pa je prisotno tudi malo strahu pred neznanim.

Vse pa se je začelo 18. januarja 1992, ko se je skupina planincev takratnega PD PTT Ljubljana pod vodstvom Rada Radeščka spustila v jamo Mačkovica in obisk jame posnela s kamero za video kaseto z naslovom Poštarska jamska pot. Naslednje leto se je »rodila« ideja, da bi v jami pripravili ponovoletno jamarsko praznovanje. Vsi, ki so se praznovanja udeležili, so bili »krščeni«, srečali so se z jamskim duhom Putickom in vzdušje je bilo prav zares novoletno. Iz Ljubljane smo odhajali z vlakom ob 6:00 uri in se vračali nazaj ob 20:00 uri. Tekom let so bili z nami v jami planinci kranjske planinske skupine, PD Zlatarne Celje in drugih slovenskih planinskih društev. 1996 leta je ekipa takratne TV3 posnela reportažo s praznovanja, naslednje leto je novinar Radia Slovenija navdušeno poročal o tem. O vzdušju na ponovoletnem praznovanju je s sliko in besedo pisal v Slovenskih novicah Janez Zrnec. Število udeležencev je z leti nihalo, nikoli pa praznovanje ni bilo odpovedano. Medtem so ukinili vlake, tudi »Cerkničan« ni več peljal iz Ljubljane ob 8:00 uri. Primorani smo bili uporabljati lastni prevoz. Iz različnih razlogov leta 2003 in 2005 nista bila razpisana izleta v jamo Mačkovico. Po letu 2002 smo se tako odločili, da obisk jame Mačkovica organiziramo vsako drugo leto. Pomoč so nam ponudili jamarji JD Karlovica, praznovanje pa smo preimenovali v ponovoletno jamarsko srečanje.

Letošnje tradicionalno ponovoletno jamarsko srečanje, že 16. po vrsti in 14. v jami Mačkovica, je za nami. Dogajalo se je v nedeljo, 24. januarja, v organizaciji Planinsko jamarskega odseka z etnološko sekcijo PD PT Ljubljana in Jamarskega društva Karlovica iz Dolenje vasi pri Cerknici. Letos smo se odločili za novost: ene pohodnike smo peljali v jamo, druge pa samo do njenega vhoda. Prvih 9 se je zbralo v Lazah ob 10. uri. Pod Jožetovim vodstvom so se spustili v Malo dvorano do velikega kapnika »Mojzesa« in se poklonili novemu letu in jamskim duhovom s Putickom na čelu. Z zanimanjem so poslušali Jožeta, ko jim je pripovedoval o jamarskih doživetjih. Ob 12. uri smo se z avtobusom pripeljali v Laze ostali in se odpravili proti jami. V vhodnem spodmolu je bilo nekaj ledenih kapnikov, a manj, kot smo jih vajeni. Ženske smo pripravile mizo s prazničnimi dobrotami. Po pozdravnih besedah smo s šampanjcem nazdravili letošnjemu letu. Letos smo imeli samo enega krščenca. Jamarski krst s »karbidom in ognjeno vodo« je prestal Andrej. Po uradnem delu srečanja smo se z ošiljenimi palicami »spravili« na krompir in hrenovke, ki sta jih pekla Zvezdana in Ljubo. Krompirjev piknik je pri jamarjih že legendaren in tej tradiciji se tudi mi radi pridružimo.

V prijetnem vzdušju, ob prijateljskem klepetu, je naše srečanje minilo kot bi mignil. Rahlo prezebli smo se razšli z željo, da se naslednje leto ponovno dobimo na 17. ponovoletnem jamarskem srečanju, kjer koli že bo.