PD Pošte in Telekoma Ljubljana

English
Navigacija
Poštarski dom na Vršiču
Zima na Vršiču
Okno v Prisojniku
Planike
Jesen na Vršiču
Ruska kapelica
Ajdovska deklica
Dom je ODPRT

POHOD PO EVROPSKI PEŠ POTI E 12

POHOD PO EVROPSKI PEŠPOTI E 12

»Kdor hodi, je vedno pred časom. Kdor hodi po evropskih pešpoteh, je nekaj desetletij pred časom. Kdor hodi po slovenskem delu dveh evropskih pešpoti (E 6 in E 7) je že četrt stoletja pred časom. In ta čas je vedno zdaj«, je geslo slovenskih evropohodnikov.

In navedenih pohodnikov iz številnih slovenskih planinskih društev, je na vsakem pohodu, ki ga razpiše predsednik Komisije za evropske pešpoti, g. Jože PRAH, neverjetno veliko.

V soboto, 25, januarja 2020, se nas je za tokratni pohod, po trasi hrvaškega zadnjega predela poti PARENZANA ali POREČANKA (Istranka), po nekdanji trasi železniške proge po Istri, že na počivališču Lom zbralo okrog 300 pohodnikov. Naših udeležencev je bilo 36. Na mejnem prehodu nismo imeli nobenih problemov, policisti so registrirali le število prijavljenih oseb v avtobusih. Med vožnjo smo se malce poglobili v zgodovino in druge pomembne zapise o nastanku in delovanju nekoč gospodarsko tako zelo pomembne proge, zdaj posvečene le pohodnikom, kolesarjem in vsem tistim, ki jim je mar, kako je nekoč deloval železniški promet tudi po prelepi Istri. Ugotovili smo naslednja pomembna tehnična dejstva: Ozkotirna železniška proga (širine 760 mm ) med Trstom in Porečem je obratovala med l. 1902 in 1935, tj. 33 let, potem pa so jo Italijani, zaradi nenehnih izgub. ukinili. Dolžina proge je znašala 123 km, skupnih postaj in postajališč je bilo 35 najnižja in najvišja točka nadmorske višine je znašala 2 m in 293 m (v predoru Kalcini), krivin je bilo 604, največji naklon 28 %0. Vlak je moral prevoziti 9 predorov v skupni dolžini 1530 m, prek11 mostov ( Osapske reke, Rižane, Dragonje in Mirne). Viaduktov je bilo 6, zavojev 604. Poprečna hitrost je znašala 25 km/h, najvišja 31 km/h. Dolžina vagonov je znašala 8,5 m, vožnja od Trsta do Poreča pa je trajala od 6-7 ur. Ob 100-obletnici otvoritve proge so pristojni sprejeli pobudo, da traso obnovijo in spet oživijo povezovanje ljudi na tem področju. Zdaj je pot imenovana tudi Pot zdravja in prijateljstva, vedo bolj je priljubljena, ugodna je predvsem za tiste, ki imajo radi ravninske pohode. Pot je primerna za hojo v vseh letnih časih. Poteka mimo njiv, oljčnih nasadov, vinogradov, gozdov, redkih naselij. Pot je zelo razgledna, zlasti naš slovenski predel s solinami, Portorožem idr. lepimi obmorskimi predeli.

Tokratni 17 km pohod od Kaštelirja do Poreča po nekdanji železniški rasi, marsikomu ni bil všeč. Vreme tudi temu predelu trase ni prizanašalo z dežjem, tako da smo vso pot prehodili po blatu, ki ga je bilo težko spraviti z opreme. Celotno pot je prehodila le slaba polovica članov našega PD, preostali so si raje ogledali zanimivosti v Poreču, kjer smo končali pohod po več kot 5 urah hoje.

 

Tekst:: Ruža TEKAVEC Fotografije: Irena MLAKAR in Jože ROŽUN